Érdekes problémával találkozhattak azon médiaügynökségek, akik januárra közterületi kampányt (óriásplakát, city light) terveztek. Lassan december közepe van, de a plakátoptimalizáló* cégek többsége még nem tudott plakátlistát adni ügyfeleiknek. Ez több mint kellemetlen tekintve, hogy december az ünnepek miatt eleve rövid hónapnak számit. Ennek oka, hogy a piacon évközben jelentős változások történtek, az Outdoor/Akzent tulajdonosa megvette a Multireklámot, így az Epamedia-csoporté lett a plakátpiac közel fele. Bár a vásárlás már ősszel megtörtént, csak nemrég tartottak sajtótájékoztatót, ahol viszont nem publikálták az áraikat. Így az optimalizálók már hetek óta várnak, hogy visszaigazolják a táblákat és nyilatkozzanak az áremelés mértékéről. Az ugyanis kiszivárgott, hogy jelentős (infláció feletti) emelést terveznek. Olyan híreket is hallani, hogy a kampány share alapján adnák a kedvezményeket, tehát aki csak az ő tábláikat használja, az olcsóbban vásárolhat.
Egy biztos, ha egy héten belül nem rendeződik a helyzet, akkor az egész outdoor piac veszíteni fog, legalábbis januárban. Mert az ügynökségek nem tehetnek mást, minthogy átcsoportosítják a költségvetésüket televízióra, sajtóra.
*Plakátoptimalizáló: olyan független cég (értsd: nincs tábla a tulajdonukban, így nem saját magukat ajánlják, hanem objektív szempontok szerint értékelik a táblákat), akin keresztül az ügynökség megrendeli az óriásplakát kampányt, ők tartják a kapcsolatot a táblatulajdonosokkal, listát és javaslatokat készítenek)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Massive Darab 2007.12.15. 08:06:26
végre egy jó hír!